امروز: پنج شنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷
کد خبر: 61811
تاریخ انتشار: ۲:۴۸ ب.ظ - سه شنبه ۱۳۹۶/۰۸/۱۶
چاپ این نوشته
Share
در جلسه بررسی وضعیت راه های شهرستان نطنز مطرح شد؛

نماینده نطنز گفت: بزرگترین خواسته ما در حوزه راه ها دوبانده شدن محور نطنز به کاشان تا مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن است تا بتوان از این طریق موضوع گردشگری در نطنز را رونق داد.

به گزارش پایگاه خبری آوای نطنز نماینده مردم شهرستان نطنز و بخش قمصر در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی وضعیت راه های شهرستان نطنز که پیش از ظهر امروز با حضور معاونان وزیر راه و جمعی از مسئولان در فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل از مهم ترین زیر ساخت ها برای پیشرفت شهرها و روستاها است.

مرتضی صفاری نطنزی افزود: شهرستان نطنز از لحاظ آثار تاریخی و مذهبی در جایگاه خاصی قرار دارد و برای توجه ویژه به این موضوع مهم، نگاه خاص به وضعیت راه ها هم به دنبال آن مطرح می شود.

وی تصریح کرد: بزرگترین خواسته ما در حوزه راه ها دوبانده شدن محور نطنز به کاشان تا مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن است تا بتوان از این طریق موضوع گردشگری در نطنز را رونق داد.

نماینده مردم نطنز در مجلس ضرورت دوبانده کردن جاده نطنز به بادرود را از دیگر خواسته های مهم مردم عنوان کرد و گفت: ایجاد یک مسیر از ابیانه به سمت شهر قمصر می تواند فضایی جدیدی را در حوزه گردشگری باز کند.

وی تصریح کرد: نبود کنار گذر و کمربندی در این شهرستان یکی دیگر از مشکلات موجود است و امیدواریم این کنار گذر به زودی در نطنز احداث شود تا خودرو های سنگین دیگر از داخل شهر تردد نکنند.

برای احداث کمربندی نطنز به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است

شهردار نطنز نیز نبود کنار گذر در شهر را یکی از مشکلات موجود خواند و اظهار کرد: شهرداری نطنز آمادگی دارد تا با مشارکت با وزارت راه و شهرسازی این مشکل را در شهر نطنز برطرف کند.

علی پیراینده افزود: ایجاد کمربندی نیاز به احداث ۱۰ کیلومتر جاده دارد و این ۱۰ کیلومتر نیازمند ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که باید تامین شود.

وی خاطر نشان کرد: عدم تحویل پروژه های مسکن مهر به شهرداری یکی از مشکلات فراروی شهرداری نطز است و برای پایان طرح محیط سازی، زیبا سازی و ورودی آن به ۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

ضرورت تکمیل جاده بادرود به کاشان

امام جمعه بادرود نیز در سخنان کوتاهی با اشاره به مشکلات عمده بخش امامزاده در حوزه راه و شهرسازی گفت: تکمیل جاده بادرود به کاشان به طول ۱۸ کیلومتر و همچنین تکمیل بلوار غدیر تا امامزاده آقاعلی عباس علیه السلام نیازمند نگاه ویژه مسئولان در این حوزه است.

حجت الاسلام علیرضا قاسمی افزود: نمازخانه ایستگاه راه آهن، تکمیل بلوار خالد آباد به ده آباد و متین آباد به دلیل تصادفات زیاد و همچنین تخصیص قیر رایگان برای آسفالت معابر عمومی از مهم ترین خواسته های مردم بخش است.

بخش اعظم شبکه حمل و نقل به بخش خصوصی سپرده شده است

معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی ضمن قدردانی از نماینده به خاطر فراهم کردن زمینه حضور در نطنز، اظهار کرد: تمامی مطالبات در حوزه شهری و روستایی جزء حقوق مشروعه مردم است و باید به آن توجه شود.

امیر امینی با بیان این که در تقسیمات کشوری برخی وظایف برعهده استان ها و برخی در سطح ملی مطرح است، گفت: ۳۴ هزار کیلومتر راه شریانی در شبکه محلی و استانی واقع شده اند.

وی تصریح کرد: هرچند نگاه به مشکلات راه ها و شهرسازی باید بر اساس اولویت ها باشد اما نکته اساسی این است که پرداختن به همه این امور به تنهایی از عهده دولت بر نمی آید.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای توسعه شبکه حمل و نقل متوسل به بخش خصوصی شدیم و قانون سال ۱۳۶۶ را دوباره به جریان انداخته و توانستیم بخش اعظم شبکه حمل و نقل را به بخش خصوصی سپرده و مسئولیت آن به همراه اعتبارها را بر عهده استان ها قرار دادیم.

وی تصریح کرد: چندین طرح با اعتباری بالغ بر ۴۶ هزار میلیارد تومان در شبکه راه به بخش خصوصی واگذار شده است و فقط سال ۱۳۹۶، حدود ۱۶ هزار و هفتصد میلیارد تومان در این حوزه قرار داد منعقد شده است.

امینی گفت: شهرستان های نطنز، کاشان و اردستان از مناطقی هستند که از سرمایه گذاری در حوزه راه و شهرسازی بهره خوبی برده اند.

وی اضافه کرد: دولت سرمایه گذاری عظیمی در این مناطق انجام داده است و به طور حتم نطنز از سرمایه گذاری بی بهره نبوده است و این که از مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن تا نطنز باید دو بانده شود حق مردم است و امیدواریم با پیگیری های لازم این مهم نیز محقق شود.

معاون برنامه‌ ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی با بیان این که در شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر احداث کمربندی ممنوع شده است، گفت: غفلت بخش خصوصی را نمی توان با تحمیل هزینه بر مردم جبران کرد و راهکار آن این است که در طرح جامع شهر کمربندی از کنار شهر عبور کند تا خودروهای سنگین هم به خاطر وضعیت اقتصادی، از آن استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در حوزه راه روستایی توسط پیمانکاران هزینه شده است و امیدواریم ساماندهی لازم در حوزه راه های روستایی نیز هر چه زودتر انجام شود.

از طرقرود تا زنده رود در تاریخ ۱۷ام ، آبان ۱۳۹۶:

باز هم دوبانده شدن جاده پر حادثه و پر رفت وآمد نطنز ،طرق، مورچه خورت به فراموشی سپرده شد!

فرخی طرقی در تاریخ ۱۹ام ، آبان ۱۳۹۶:

به نام خدا
باتوجه به تردد زیاد ماشینهای سنگین از کاشان ونطنز وبادرود وحتی یزد وکرمان وبندر عباس از مسیر طرقرود به مورچه خورت ،بیابانی بودن بیشتر مسیر وخطرات تصادفات ، بایستی دوبانده شدن جاده نطنز،طرق ،مورچه خورت همانگونه که قبلا قول آن داده شده بود در اولویت قرار گیرد و آسفالت گردد.البته از نطنز تا آخر شهرک صنعتی شجاع آباد می تواند بلوار شده وقسمتی از شهر نطنزمحسوب وموجب آبادانی و وسعت بیشتر این شهر گردد.

نام و نام خانوادگی: (موردنیاز)
پست الکترونیک: (موردنیاز)
آدرس اینترنتی:
درج دیدگاه:
آخرین اخبار
پربیننده ترین ها